UM PLANO DE FRUIÇÃO ESTÉTICA EM UM CENTRO DE EDUCAÇÃO INFANTIL DE BRUSQUE (SC)
an aesthetic fruition plan in early childhood education center in brusque (sc)
DOI:
https://doi.org/10.33362/ext.v10i1.2831Keywords:
Child education. Aesthetic Fruition. Action plan. Space. Collaborative work.Abstract
The objective of this experience report is to demonstrate possibilities in the insertion of aesthetic fruition for the organization and planning of spaces in school units, whose service profile is for babies and very young children. This research qualifies in its objective as descriptive. Regarding the procedures, it is an experience report. The promotion of an environment with greater expression of sensitivity, humanity and affection, enhances experiences in early childhood, consequently contributing to development and learning. Understanding the space as the third educator in caring and teaching, the process was conducted by the Hilda Anna Eccel II Child Education Center collective, which assumed collaborative work and the importance of a welcoming and planned environment in favor of well-being as a premise. everyone, especially children. The improvements made provided new opportunities in the school unit for interactions and games, as well as for the act of artistic appreciation.
References
ALCANTARA, Cristiano Rogério. Palestra sobre o Fazer Gestor. Evento remoto oportunizado pela Prefeitura Municipal de Brusque – SC. Secretaria Municipal de Educação, 2021.
BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular: educação é a base. Brasília – DF, 2017.
BENJAMIN, Walter. A obra de Arte na era da sua reprodutibilidade técnica. In: Magia e Técnica, Arte e Política: ensaios sobre a literatura e história da cultura. São Paulo: Brasiliense, 1987.
FERREIRA, Debora Pazetto. Investigações acerca do conceito de Arte. Tese de Doutorado, Belo Horizonte – MG, 2014, 319p.
FIORENTINI, Dario. Pesquisar práticas colaborativas ou pesquisar colaborativamente? In: BORBA, M. C.; ARAÚJO, J. de L. (Orgs.). Pesquisa qualitativa em Educação. Belo Horizonte. Autêntica, p.47-76, 2004.
GAMA, Maria Luisa Santos. Planejamento Educacional e Formação de Professores: práticas, sentidos e significados. Curitiba: Appris editora, 2016.
NÓVOA, A. Professores: Imagens do futuro presente. Lisboa: Educa, 2009.
UFJF. Universidade Federal de Juiz de Fora. Departamento de Nutrição. O Relato de Experiência. 2021. Disponível em: https://www.ufjf.br/nutricaogv/files/2016/03/Orienta%C3%A7%C3%B5es-Elabora%C3%A7%C3%A3o-de-Relato-de-Experi%C3%AAncia.pdf Acesso em: 22 mar. 2022.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Extensão em Foco (ISSN: 2317-9791)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).