Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Extensão em Foco (ISSN: 2317-9791)
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 8 No. 2 (2020)
Vol. 8 No. 2 (2020)
Published:
2021-02-12
Artigos
INTERAÇÕES E BRINCADEIRAS COMO METODOLOGIA DE INCLUSÃO NA EDUCAÇÃO INFANTIL
INTERACTIONS AND CHILDREN’S PLAY AS A METHODOLOGY OF INCLUSION IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Circe Mara Marques, Luciana Bicca, Luiza Inês Kaim, Marli Aparecida da Silva, Thaís de Oliveira, Zenaide da Rocha Fragata Miranda
1-10
PDF (Português (Brasil))
ADOLESCENTES E INFRAÇÃO: JUSTIÇA RESTAURATIVA COMO PROMOÇÃO DA RESPONSABILIDADE
ADOLESCENTS AND INFRINGEMENT: RESTAURATIVE JUSTICE AS A PROMOTION OF RESPONSIBILITY
Clovis Demarchi, Eduardo Augusto Fernandes, Matheus José Vequi
11-21
PDF (Português (Brasil))
EDUCAÇÃO PROFISSIONAL E TRABALHO: CONSIDERAÇÕES ACERCA DA FORMAÇÃO DE TRABALHADORES E DO MODELO PEDAGÓGICO DO SENAC
PROFESSIONAL EDUCATION AND WORK: CONSIDERATIONS ABOUT THE TRAINING OF WORKERS AND THE PEDAGOGICAL MODEL OF SENAC
Veridiana Noga, Edemir Jose Pulita, Joel Cezar Bonin
22-37
PDF (Português (Brasil))
TOKE! INTERLIGANDO PESSOAS: UM PROJETO CRIATIVO ECOFORMADOR PARA A INSERÇÃO DE SMARTPHONES NO ENSINO
TOKE! CONNECTING PEOPLE: AN ECOFORMER CREATIVE PROJECT TO THE INSERTION OF SMARTPHONES INTO THE TOKE! TEACHING
Adriano Santos, Cristina Lazzarotti, Nadir Zimmer Telegen, Circe Mara Marques, Marlene Zwierewicz
38-47
PDF (Português (Brasil))
PROJETO CRIATIVO ECOFORMADOR: BRINQUEDOS E BRINCADEIRAS, DA ANTINGUIDADE À CONTEMPORANEIDADE
ECOFORMER CREATIVE PROJECT: TOYS AND CHILDREN’S PLAY, FROM ANCIENT TO CONTEMPORARY TIMES
Ana Paula de Lima Pires, Aline Lima da Rocha Almeida, Elisamara Gaspar da Silva, Juliana Taska Olszewski, Mayara Maria Ariotti, Joel Haroldo Baade, Circe Mara Marques
48-57
PDF (Português (Brasil))
CONSTITUIÇÕES BRASILEIRAS E SEU PROGRESSO NO CONTEXTO EDUCACIONAL
BRAZILIAN CONSTITUTIONS AND THEIR PROGRESS IN THE EDUCATIONAL CONTEXT
Silvia Laís Cordeiro, Levi Hulse
58-65
PDF (Português (Brasil))
ABANDONO AFETIVO INVERSO E A POSSIBILIDADE DE RESPONSABILIZAÇÃO CIVIL DOS DESCENDENTES
INVERSE AFFECTIVE ABANDONMENT AND THE POSSIBILITY OF CIVIL RESPONSIBILITY OF THE DESCENDANTS
Denize Aparecida Zanetti, Levi Hulse, Ivonete Moreira
66-84
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Indexadores, Bases de Dados, Repositórios e Bibliotecas