Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Professare
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 3 (2022)
Vol. 11 No. 3 (2022)
Published:
2022-12-22
Dossiê: FORMAÇÃO DOCENTE: estudos e práticas educativas
Didactic Transposition
A view at the teaching of physics
André Tarcisio Carneiro, Suzana Pereira do Prado
e3065-e3065
PDF (Português (Brasil))
DIDÁTICA SENSÍVEL: PROPOSTA POTENTE PARA FORMAÇÃO SENSÍVEL DE PROFESSORES
SENSITIVE DIDACICS: POWERFUL PROPOSAL FOR SENSITIVE TEACHER EDUCATION
Lívia Patrícia Fernandes, Marilza Vanessa Rosa Suanno
e3008-3008
PDF (Português (Brasil))
DIDÁTICA EM TEMPOS DE RETROCESSOS DEMOCRÁTICOS: O DESAFIO DE PENSAR COMPLEXO
TEACHING IN TIMES OF DEMOCRATIC SETBACKS: THE CHALLENGE OF COMPLEX THINKING
Alfredo Henrique Corrêa de Paula, Marilza Vanessa Rosa Suanno
e3009-e3009
PDF (Português (Brasil))
“RECREIO ESTENDIDO” EM CONTEXTO DE LIQUIDEZ DAS RELAÇÕES HUMANAS NA ESCOLA
“EXTENDED RECESS” IN THE CONTEXT OF LIQUIDITY OF HUMAN RELATIONS AT SCHOOL
Fabiana Ribeiro de França, Daniel Celeste da Silva, Ivan Bechtold, Joel Cezar Bonin, Levi Hülse, Joel Haroldo Baade
e3023-e3023
PDF (Português (Brasil))
ESPAÇOS ITINERANTES PARA PRÁTICAS ECOFORMADORAS NA EDUCAÇÂO INFANTIL
ITINERANT SPACES FOR ECOFORMING PRACTICES IN CHILDHOOD EDUCATION
Marilene Schorck Wroblewski, Vera Lúcia Simão, Daniela Tomio, Maria Antònia Pujol Maura
e3021-e3021
PDF (Português (Brasil))
Dossiê: EDUCAÇÃO INCLUSIVA - estudos, possibilidades e práticas pedagógicas
FROM THE DEFENSE OF DEMOCRACY TO SPECIAL EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL INCLUSION
FROM THE DEFENSE OF DEMOCRACY TO SPECIAL EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL INCLUSION
Lidiane Cristina Woldam de Moraes Barth, Sandra Mara da Silva Schmickler, Márcia de Souza Lehmkuhl
e3132-e3132
PDF (Português (Brasil))
PUBLIC POLICIES AND SCHOOL INCLUSION OF STUDENTS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER
PUBLIC POLICIES AND SCHOOL INCLUSION OF STUDENTS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER
Rosemery Alves Cardozo Marinho, Márcia de Souza Lehmkuhl
e3131-e3131
PDF (Português (Brasil))
ARTIGOS
FROM THE MILITARY DICTATORSHIP TO REDEMOCRATIZATION
PATHS OF HISTORICAL-CULTURAL THEORY IN BRAZILIAN PSYCHOLOGY AND EDUCATION (1970's TO 1990's)
Gisele Toassa, Flavia da Silva Ferreira Asbahr, Marilene Proença Rebello de Souza
e3074-e3074
PDF (Português (Brasil))
A LITERATURA COMO POSSIBILIDADE PARA A TRANSPOSIÇÃO DOS CONHECIMENTOS INSTITUCIONALIZADOS
LITERATURE AS A POSSIBILITY FOR THE TRANSPOSITION OF INSTITUTIONALIZED KNOWLEDGE
Ilma Socorro Gonçalves Vieira
e3022-e3022
PDF (Português (Brasil))
O PROTAGONISMO JUVENIL EM CONTEXTOS EDUCACIONAIS
THE YOUTH PROTAGONISM IN SCHOOL CONTEXTS
Shirlei de Souza Corrêa, João Derli de Souza Santos, Vera Lúcia Simão
e3335-e3335
PDF (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
Português (Brasil)
English
Español (España)
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Indexadores, Bases de Dados, Repositórios e Bibliotecas